Ի՞նչն Է Մոտիվացնում Աշխատողներին

Անձնակազմի կառավարման տեսությունը և մեթոդոլոգիան հիմնված է անձնակազմի կառավարման արդյունավետության գնահատման վրա: Տնտեսական արդյունավետությունը (այդ թվում նաև աշխատանքի արդյունավետությունը) իրենից ներկայացնում է ավելի մեծ արդյունքների ստացում նույն ծախսերի պայմաններում կամ ծախսերի կրճատում նույն արդյունքի ստացման պայմաններում, հետևաբար անձնակազմի կառավարման արդյունավետության խնդրին անդրադառնալիս պետք է առաջին հերթին պարզել, թե ի՞նչ ծախսեր կատարելով ի՞նչ արդյունքի ենք ցանկանում հասնել: Անհրաժեշտ է ընդգծել, որ անձնակազմի կառավարման գլխավոր նպատակային խնդիրը ոչ թե աշխատուժի վրա կատարվող ծախսերի առավելագույն տնտեսումն է, այլ արդյունավետ աշխատուժի ներգրավման, զարգացման և պահպանման միջոցով աշխատանքային ներուժի այնպիսի վիճակի նվաճումը, որը կապահովի տնտեսական և սոցիալական ցանկալի արդյունք: Քանի որ էժան աշխատուժը լավագույն արդյունքի երաշխիք չի հանդիսանում, հետևաբար աշխատանքի վարձատրությանն ուղղվող ծախսերը նվազագույնի բերելը կադրային քաղաքականության համար որպես արդյունավետության չափանիշ չպետք է դիտարկել:
Ինչպես նշել ենք, մոտիվացիան մարդու վարքը որոշող շարժիչ ուժերն են, որոնց արդյունքում աշխատողը դրսևորում է հակվածություն՝ իրագործելու կազմակերպության առջև դրված նպատակները: Մարդու վարքը միշտ մոտիվացված է կամ ներքին մղումներով կամ արտաքին խթաններով: Մոտիվացիայի համար շատ մեծ տեղ և դեր է հատկացվում աշխատողին՝ նրա նպատակներին ու պահանջմունքներին, սակայն պետք է նշել, որ աշխատանքի իրավահավասարազոր կողմ է հանդիսանում նաև գործատուն, այսինքն կազմակերպությունը: Այդ պատճառով աշխատանքի մոտիվացիան ճիշտ է դիտարկել երկու սուբյեկտների՝ աշխատողի և գործատուի տեսանկյունից: Մոտիվացիան և խթանումը ղեկավարների կողմից շատ հաճախ նույնացվում են, սակայն դրանք տարբեր բաներ են, չնայած, ծառայում են միևնույն նպատակի իրականացմանը՝ աշխատողի աշխատանքի արդյունավետության բարձրացմանը:
Մոտիվացիայի հասկացությունը բազմակողմանի բացահայտելու համար անհրաժեշտ է ուսումնասիրել, թե մարդու գործունեության ընթացքում ինչն է կախված մոտիվացիոն ազդեցությունից և ինչպես է մոտիվացիան հարաբերակցվում մարդու գործունեության արդյունքների հետ:
Կազմակերպության ղեկավարության մոտիվացիոն քաղաքականության մեջ առաջին տեղում աշխատողների ակնկալիքների և պահանջմունքների բավարարման գործընթացն է: Մոտիվացիայի ազդեցությունը մարդու վարքի վրա կախված է շատ գործոններից, մեծամասամբ անհատական է և անձի գործունեությամբ ունեցած հետադարձ կապերից կախված կարող է փոփոխվել:
Աշխատանքի խթանումը դա աշխատողի պահանջմունքների բավարարման հետ կապված նրան կոնկրետ աշխատանքային գործողության դրդումն է: Խթանումն ունի տարբեր ձևեր, որոնք ունեն նյութական և ոչ նյութական դրսևորումներ: Կառավարման պրակտիկայում ամենատարածված ձևը նյութական խթանումն է, որի դերը բացառիկ կարևոր է: Նյութական խթաններից են աշխատավարձը, պարգևները, հավելավճարները, շահույթի կամ եկամուտների բաշխմանը աշխատողների մասնակցության զանազան եղանակները և այլն: Ոչ նյութական խթանները կապված են ավելի բարձր մակարդակի պահանջմունքների բավարարման հետ, որոնք ներկայանում են երկու տեսակի խթանների տեսքով՝ սոցիալ-հոգեբանական և ստեղծագործական: Սոցիալ-հոգեբանական խթանները կապված են շրջապատի կողմից աշխատողի ճանաչման, հարգանքի, ինչպես նաև ինքնահաստատման պահանջմունքների հետ: Ստեղծագործական խթանները պայմանավորված են աշխատողի ինքնիրացման, ինքնակատարելագործման պահանջմունքներով: Հարկ է նշել, որ նյութական և ոչ նյութական խթանները փոխադարձ կապված են և փոխլրացնում են միմյանց:
Աշխ

Եթե բարիքների ստացումը մեծ ջանքեր չի պահանջում կամ դրա ստացումը գրեթե անհնար է, ապա աշխատանքի մոտիվացիա հիմնականում չի ձևավորվում: Մոտիվի ազդեցության ուժը որոշվում է աշխատողի համար այս կամ այն պահանջմունքի հրատապության աստիճանով: Ինչքան մեծ կամ անհրաժեշտ է այս կամ այն բարիքի պահանջը, այնքան ուժեղ է այն ստանալու ձգտումը, հետևապես, աշխատողը կսկսի գործել նույնքան ակտիվ:
Մեր կարծիքով, աշխատանքի մոտիվացիան և խթանումը լիարժեք իրացված կլինեն, եթե աշխատողները հնարավորինս շատ տեղեկացված լինեն կազմակերպության նպատակների և խնդիրների մասին, այն է՝ կազմակերպության նպատակներին հասնելու կամ խնդիրները լուծելու համար ընտրված ուղու, մեթոդների, տնտեսական քաղաքականության, աշխատանքի վարձատրության համակարգի մասին, աշխատանքային կոլեկտիվի և կոլեկտիվում առկա խնդիրների ու մթնոլորտի մասին և այն ներքին ու արտաքին երևույթների ու իրադարձությունների մասին, որոնք անմիջական կապ ունեն կազմակերպության հետ: Տեղեկատվության պակասը ծնում է անվստահություն և վախ, որոնք բացասաբար են ազդում աշխատանքի մոտիվացիայի վրա: Շատ ղեկավարներ կարծում են, թե աշխատողները պետք է տեղեկացված լինեն այն տեղեկատվությամբ, որը վերաբերում է միայն իրենց, դրանով աշխատողներին մեկուսացնելով ընդանուր կոլեկտիվից: Սակայն, մեր կարծիքով, եթե աշխատողը տեսնի և պատկերացում կազմի կազմակերպության նպատակների ու խնդիրների վերաբերյալ, զգա դրանց հրատապությունը և անհրաժեշտությունը, ապա դրանց իրագործման համար նրա անձնական ողջ ունակությունների ու կարողությունների ներդրման հավանականությունը կմեծանա: Կա աշխատողների մի խումբ, որոնք իրենց պարտքն են համարում աշխատել այնպես և օգտագործել իրենց ողջ հնարավորություններն ու ունակությունները, որպեսզի իրենց կազմակերպությունը հասնի լուրջ հաջողությունների: Այդ կատեգորիայի մարդկանց համար տեղեկատվության պակասը աններելի է: Մյուս կողմից, եթե աշխատողները բավարար տեղեկատվություն ունենան կազմակերպության նպատակների իրագործման ուղիների, ձևերի, գործիքների, մեթոդների մասին, ապա նրանց աշխատանքի արդյունավետությունը ավելի կբարձրանա:
Շարունակելի... (Մոտիվացիայի "ոսկե" կանոնը - Դուք ստանում եք այն՝ ինչը շարունակաբար պարգևատրում եք)
Իլյազ Մարտիրոսյան
- 150
Employees
- 1008
Clients
- 15
Years of Experience
Latest News

Ինչպիսի՞ն է ժամանակակից հաշվապահը
SaveSaveSaveSave more...
Attractiveness for investing environment and development perspectives in Armenia
Arman Varosyan
GGI Insider May Issue https://www.ggi.com/no-89-may-2017/
SaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSaveSave more...
Ինչպե՞ս ստեղծել ՍՊԸ

Финансовая грамотность
Арман Варосян
more...

Միտքն ու զարգացման հեռանկարները
Անի Եսայան
more...

Հիշե՛ք, ամեն ինչի դրականն է գեղեցիկ...
1. Ամեն առավոտ գրի առեք ձեր նպատակները:
«Ուղարկեք» ձեր նպատակները իրական աշխարհ, մտքերը իրականանալու հատկություն ունեն:
2. Զբաղվեք սպորտով:
Դա կբարձրացնի ձեր տրամադրությունը և կկոփի օրգանիզմը:
3. Ավարտեք սկսած գործը:
Գործելուց առաջ պետք չէ շատ մտածել, ուղղակի վերցրեք և արեք այն, ինչ անհրաժեշտ է:
4. Ունեցեք «Գիրք Պոզիտիվի մասին»:
Այդտեղ դուք կգրանցեք ձեր բոլոր դրական մտքերը, օրինակ՝ «ինձ մոտ ամեն ինչ հիասքանչ է», «ես լուծում եմ խնդիրներս» և այլն:
5. 1-ից մինչև 10 սանդղակում որտե՞ղ եք ձեզ տեսնում:
Ստուգեք ձեր տրամադրվածությունը, ինչպե՞ս եք գնահատում այն: Աշխատեք ինքներդ ձեզ վրա:
6. Ամեն ինչին վերաբերվեք դրական լիցքերով:
Օգնեք նրան, ով տխուր է, կամ պարզապես առաջարկեք ձեր օգնությունը: Դրանից ձեզ ավելի լավ կզգաք:
7. Գրեք այն միջոցները, որոնց օգնությամբ քաղաքավարի կմերժեք մարդկանց:
Գիտեք, շատերը չեն կարողանում դա անել: Եվ մերժում են նման կերպ՝ «ես չեեեմ կարող», «չի ստացվի» և այլն: Գրի առեք, թե կոնկրետ ինչպես եք պատրաստվում անել դա: Օրինակ, քաղաքավարի մերժելու ձև. «Գիտեք, ես ընդհանրապես շատ եմ սիրում օգտակար լինել մարդկանց, բայց այսօր, ցավոք սրտի, այդ օրը չէ, և թույլ տվեք բացատրեմ, թե ինչու…»: Տեսեք, թե որքան էներգիա է պետք «պոզիտիվ» կերպով մերժելու համար:
8. Մտածեք, թե ինչպես դրական ձևով հայտնել վատ նորությունները:
Օրինակ, ապրանքի գինը ավելի բարձր է, քան սպասում էր հաճախորդը: Ի՞նչ անել: Բացատրեք ինչու է այդպես ստացվել: Խոսեք պատճառների մասին:
9. Ի՞նչ օգուտ տվեցին ձեզ վատ իրադարձությունները:
Գրեք այն վատ բաների մասին, որ ձեզ հետ են պատահել: Իսկ կողքը գրեք դրական կողմերի մասին: Դա կփոխի ձեր մտածելակերպը, թե ինչ վատ բան տեղի ունեցավ:
10. Գրեք, թե ինչի համար եք շնորհակալ:
Դուք ունեք ընտանիք, երեխաներ, որոնք լավ են սովորում կամ հասել են կյանքում հաջողությունների, աշխատանք, ընկերներ, դուք բանտարկյալ չեք, թմրամոլ չեք, ունեք այն ամենը, ինչի մասին շատերը երազում են:
11. Զարգանալու նպատակ դրեք ձեր առջև:
Մի ձգտեք լինել ձեր ծանոթների նման, ձգտեք ավելի լավը լինել նրանցից: Փնտրեք ավելի դրական և հաջողակ մարդկանց: Ձգտեք ավելիին: Ստեղծեք ձեր դրական տրամադրությունը, ինքներդ ձեր մեջ նայեք, փնտրեք ու գտեք վատ կողմերը ու ազատվեք դրանցից: Այդպիսով դուք կհասնեք կյանքում հաջողությունների:
Անի Եսայան
more...
Մրցակցելու փոխարեն գերիշխեք
Անի Եսայան
more...

Branding. Быть как все или лучше?
Арман Варосян
more...

Բարդությունը որպես գործիք
more...

Իդեալական ոչինչ չկա...
Հաճախ է պատահում այնպես, որ ինչ-որ բան գնելու համար շատ ենք ընկնում փնտրտուքների մեջ, ինչի արդյունքում նյարդայնանում ենք, փչացնում մեր պլանները և այլն:
Քեմբրիջի համալսարանի Բիզնես-դպրոցի դասախոս Վինսենթ Մաքը մի օրինակ է բերում: Գործընկերոջ հետ միասին քաղաքում սնվելու համար հարմար վայր եք փնտրում: Ի վերջո, գտնում եք ռեստորան, որին երկուսդ էլ հավանություն եք տալիս: Բայց, ցավոք սրտի, այնտեղ նստելու տեղ չկա: Քաղցած և հոգնած՝ ուղևորվում եք առաջին պատահած սրճարանը:
Այս օրինակը Մաքն անվանում է «որոնման ավելցուկ»: Նման իրավիճակում ճիշտ կլիներ ընտրել մի վայր, որը հենց սկզբից ձեր երկուսի դուրը կգար՝ առանց մանրուքներին ուշադրություն դարձնելու: Մաքը և իր կոլեգաները պնդում են, որ այդ որոնումները ինչպես բիզնեսի, այնպես էլ ընտանեկան իրավիճակների համար տիպիկ են: Եթե այդ գործընթացում կա երկու մենեջեր, նրանք կփորձեն գտնել մարդու մեջ այնպիսի հատկանիշներ, որոնք դուր կգան երկուսին էլ: Եվ այդ ամենը կշարունակվի այնքան, մինչև չգտնվի երկուսին էլ հարմար մասնագետ: Սակայն կարող է պատահել այնպես, որ իդեալական թեկնածուն արդեն իսկ աշխատում է մեկ այլ ընկերությունում: Ճիշտ է, կա այլընտրանք. կարելի է վերցնել աշխատանքի մեկին, որն իդեալական կլինի մի մենեջերի համար: Ամեն դեպքում, այսպես թե այնպես, երկար փնտրտուքներից հետո երկու կոլեգա միմյանց կնայեն ամուսինների նման, ովքեր հերթական գնումներից հետո վիճել են միմյանց հետ: Այս իրավիճակում ավելի լավ է աշխատանքի ընդունել մեկին, որին հավանություն կտան երկու ղեկավարներն էլ:
Հետազոտողները այդ եզրակացության են եկել՝ կիրառելով հակադարձ ինդուկցիայի մեթոդը (մաթեմատիկական մեթոդ, որը կիրառում են խաղերի տեսության մեջ): Այս մոտեցումը հատկապես կարևոր է այն ընկերությունների համար, որտեղ շատ մարդիկ մասնակցում են կադրային որոշումների կայացմանը: Ի վերջո, ինչպես պնդում է Մաքը, շատ դեպքերում «իդեալական թեկնածուի» հայեցակարգը ժամանակավրեպ է, բաժանված է իրականությունից: Եվ որքան երկարաձգվում են որոնումները, այդքան ավելի լարված են դառնում մենեջերների հարաբերությունները, որոնցից յուրաքանչյուրն իր կարծիքն է պնդում: Ըստ փորձագետների, փոխզիջումների արդյունքը փոխադարձ վիրավորանքների խմորման գործընթացն է, որը երկարաժամկետ հեռանկարում հանգեցնում է ձեռնարկություններում չափազանց անցանկալի արդյունքների: Ավելին, գնալով ավելի դժվար է դառնում փոխզիջումների գալը: Որովհետև մերօրյա մենեջերները հիմնականում որոնում են ինքնուրույն՝ նստած համակարգչի առջև: Հետևաբար, մեծանում է հավանակությունը, որ նախքան որոշումներ ընդունելու փուլին անցնելը նրանց երևակայության մեջ կձևավորվի իրենց համար ցանկալի թեկնածուի կերպարը: Ավելի արդյունավետ կլինի, եթե մենեջերները սկսեն համագործակցել թեկնածուների որոնման առաջին փուլերում և պարզեն, թե ինչպիսի փոխզիջում կարող է ընդունելի լինել նրանց երկուսի համար, այդպես է կարծում Մաքը: Սակայն դա այդքան էլ հեշտ չէ: Առաջին խնդիրն այն է, որ մեկը կարող է լինել ավելի պահանջկոտ, քան մյուս մենեջերը: Երկրորդ խնդիրը խմբային մտածողության համախտանիշն է: Մարդը, ով ինքնուրույն է որոնում և եզրակացություններ անում, ավելի հավանական է, որ հետաքրքիր և անսովոր լուծումներ կգտնի: Եվ խմբակային աշխատանքի ժամանակ անհատները հակված չեն արտահայտել կարծիքներ, որոնք հակասում են մեծամասնության տեսակետին: Խմբային մտածողության համախտանիշն անհաջողություններ է առաջացրել ինչպես առանձին ընկերություններում, այնպես էլ պետությունների մասշտաբով:
Չնայած վերոնշյալ խնդիրները չեն առաջանա այնպիսի պայմաններում, երբ մենեջերները որոշումներ են ընդունում բացառապես ընկերության շահերից ելնելով՝ անտեսելով սեփական ցանկությունները, սակայն իրական աշխարհում այդպիսի բան հազվադեպ է պատահում, և փոխել իրավիճակը խաղերի տեսության մեթոդով կամ այլ եղանակով առայժմ ռեալ չէ:
Անի Եսայան
more...

Ինչպիսի հատկություններ է պետք զարգացնել
Հղումներ տվյալ թեմայով. https://goo.gl/p1Jvxy
more...
Մի վախեցեք վախերից
more...

Կնոջ բյուջե
more...

Հասցնել ժամանակի ետևից...
Անի Եսայան
more...

Նորարարական կառավարում

Bitcoin. 21-րդ դարի «ուրվականը»

Սովորություններ և օգտակար խորհուրդներ միլիոնատերերից


Ժամանակակից կրթությունն ու կարիերայի ռազմավարությունը
Արման Վարոսյան
more...

Լավ հաշվապահը ընկերության հաջողության գրավականն է...

Ժամանակի որսորդները…
Անի Եսայան
more...

Այդքան էլ դժվար չէ նոր բան սովորելը...

Անի Եսայան
more...

Ժամանակակից բիզնեսի լեզուն
Անի Եսայան
more...
Այդ կախարդական բառը…
Անի Եսայան
more...
Скорость важнее всего...
more...

Թեստ
Հղումներ տվյալ թեմայով. https://goo.gl/xzmhyS
more...
Զրուցե՞նք միասին...
more...
Contact Info
- "Art-Lar Finance & Accounting" LLC
+374 10 44-40-08 | +374 60 52-27-27 | +374 44 52-27-27 | +374 98 52-27-27
+374 10 44-41-05
48/2 Garegin Nzhdeh Str., Yerevan, 0026, RA